Sok év kihagyás után ujjá élesztettük az erdei iskola hagyományát az Árpád Gimnáziumba.
Első nap
Kis csapatunk az iskola előadóitermében kezdte az erdei iskolai programot. Itt megtörtént a programok ismertetése és a bemutatkozás is, hiszen olyan diákok is velünk tartottak erre a programra, akik csak az idei évben kezdték meg tanulmányaikat gimnáziumunkban. Az bemutatkozást követően a Vérteserdő Zrt. szakembere, Kis Balázs a vadászatról, a szarvasokról és a szarvasbőgésről tartott nekünk egy nagyon informatív előadást. Ezt követően útra kerekedtünk, és felmásztunk a Kő-hegyre a Turulhoz, ahol a társaságot csapatokra osztottuk, és egy-egy témában kellett rövidfilmet készíteniük. A témák a Szelim-barlang, az ásványtani tanösvény, a Turul-tanösvény, a Ranzinger Vince-kilátó és a természetvédelmi tanösvény voltak. Dél körül tüzet gyújtottunk, szalonnát sütöttünk. Ebéd után útnak indultunk az ökofaluba. Miután elfoglaltuk a szállást, az ökofalu megálmodója és működtetője, Labancz Györgyi bemutatta nekünk a falu működését. Megtudhattuk, hogyan lehet fenntarthatóan vezetni egy gazdaságot, és hogyan lehet élni internet, vezetékes áram és folyóvíz nélkül. A diákoknak nagyon tetszett, hogy kútról kellett hordani a vizet, és ők maguk etethették meg az állatokat. A következő napokban szívesen látták el ezeket a feladatokat. Hamar elrepült az idő az ökofalu megismerése közben. Így erre a napra vacsora után már csak az éjszakai számháborúra maradt időnk.
Második nap
Reggeli után, miközben indultuk szőlőt szüretelni, megismerkedtünk a terület növényvilágával. Megtudtuk, hogy a táborunk területén sok a gyógynövény, megismerkedtünk a gyógynövényszárítóval, és azt is megtudtuk, hogy sok az itt található invazív faj is, mint a kanadai aranyvessző, amely gyakorlatilag kiirthatatlan a területről. A délelőtt további részét szőlőszüreteléssel töltöttük. Délután átmentünk az Agostyáni arborétumba, ahol nemcsak az ott található növényekkel ismerkedtünk meg, hanem vízminősítés-vizsgálatot is végeztünk. Nemcsak az itt élő makrogerincteleneket figyeltük meg a diákjainkkal, hanem kémai vízminősítés-vizsgálatot is végeztünk. A vacsorát követően pedig a vadászati előadáshoz kapcsolódóan az erdei állatok kerültek ez előtérbe, illetve a vadászat fegyverei. Majd egy késő éjszakába nyúló túrára indultunk, ahol volt szerencsénk több ízben is szarvasbőgést hallani.
Harmadik nap
Reggel olyan szerencsések voltunk, hogy a madarász egy fülesbagollyal fogadott minket, így a reggelünk a madárgyűrűzés és a különböző madárfajok megismerésével telt. Ezt követően kipróbálhatták a rádiós futást, ami annyira nagy sikert aratott, hogy van, aki elgondolkozott azon, hogy hosszabb távon is próbára tenné magát ebben a sportágban. Délután Körtvélyfáy Attila kollégánk és diákjai matekos akadálypályával szórakoztatták a táborozókat. Még volt egy kis időnk a vacsoráig, így a diákok kérésére játszottunk még egy-két kör számháborút. A napot tábortűzzel zártuk, ahol a beszélgetés és a tábori élmények felelevenítése mellett egy gitár hangja is felcsendült, és végzős diákjaink szinte fáradhatatlanul énekelték az újabb és újabb dalokat.
Negyedik nap
A reggelit követően megbeszéltük a tábori élményeket, összeszedtük a sátrakat, madarászkodtunk még egy kicsit, és megbeszéltük, ki nyerte a tábor ideje alatt folyamatosan zajló játékot. Szerintünk és a diákok visszajelzése szerint is nagyon jól sikerült a tábor. Nemcsak azt várják, hogy ez a régi hagyomány visszatérjen, hanem azt is, hogy ide, ebbe a szép és inspiráló környezetbe újra visszatérjünk, hasonló programokkal. A tábor ideje alatt a telefonok csak fényképezés céljából kerültek elő. A programok mellett sokat beszélgettünk és kártyáztunk, társasjátékoztunk. Kivettük a részünk a gazdaság életéből. Fogyasztottunk az itt lévő tyúkok tojásából, az itt termett almából, az itt készült, saját készítésű baracklekvárból. A diákok terítettek meg és pakoltak el az étkezések után. Jobban megismerték egymást és önmagukat is. Új barátságok születtek. Sokat tanultak a természetről, annak kincseiről, hogyan lehet ezeket felhasználni, hogyan élhetnek a természettel összhangban, hogyan használhatják a megújuló energiaforrásokat és mit kell tenniük, hogy kisebb legyen az ökológiai lábnyomuk. Ezt a tudást magukkal viszik, és remélhetőleg az itt tanultakat a hétköznapjaikban is alkalmazni fogják.